משחקי פורנו – פתיחה

אני מתכוון להתחיל לכתוב סקירות על משחקי פורנו במחשב אבל הפוסט הראשון בנושא יהיה סקירה כללית של התחום. 

אפתח בסקירה היסטורית שמבוססת על הידע הכללי שלי ונגועה בחוסר דיוק ושטחיות אבל היא טובה מספיק בשביל רקע כללי לתחום. כפי שפירטתי בקצרה כאן, שורשיו של הפורנו עתיקים כמו ימיו של המין האנושי אבל אם נקפוץ אלפי שנים קדימה, אל שנות השמונים בהן נולדו משחקי הוידאו, נראה שלמרות שהייתה תעשיית פורנו והייתה תעשיית משחקים, לא היו משחקי פורנו. למה? מפני שבפני המפיקים הפוטנציאליים עמדו שלוש חומות.

החומה הראשונה שעמדה בפני מי שרצה להפיק משחק פורנוגרפי הייתה הפלטפורמה. בשנות השמונים והתשעים רוב משחקי הוידאו שוחקו בקונסולות (אטארי ואח"כ נינטנדו, סגה וכו') ואלו שלטו שליטה מלאה בתכנים וכיוונו את המוצרים למשפחות וילדים. אלימות במשחקי הוידאו הייתה קיימת מאז שהגרפיקה יכולה הייתה להציג אותה אבל סקס עדיין היה בגדר טאבו. ולמי שיגיד "Leisure Suit Larry" אענה שLSL לא היה פורנוגרפי אלא הכיל סקס מרומז בלבד. הפורנוגרפיה המצולמת עשתה את קפיצת הדרך הנחשונית שלה עם כניסת מכשירי הוידאו לבתים אשר אפשרה לאנשים לצפות בסרטי סקס בבית ולא להתבייש בבתי קולנוע מזוהמים אבל משחקי הוידאו הפורנוגרפיים עוד לא נולדו מכיוון שלא הצליחו לחצות את החומה הראשונה.

משנות ה90 החומה הראשונה איבדה מעוצמתה כאשר המחשבים האישיים נכנסו לתמונה: לכאורה כל אחד יכול היה לפתח איזה משחק שירצה ללא בקשת רשות מחברה גדולה כמו נינטנדו או סגה. אבל אז נתקל מי שרצה להפיק משחק פורנוגרפי בחומה השנייה: ההפצה. משחקי המחשב אמנם פותחו בידי קבוצות קטנות ועצמאיות יותר מאשר משחקי הקונסולות אבל הם נמכרו ברשתות גדולות וגם אלו פנו בדיוק לאותו קהל יעד של הקונסולות: משפחות וילדים. 

בכל זאת היו בשנות ה90 ניסיונות לא מוצלחים להפיק משחקים פורנוגרפיים אבל אלו התמקדו בטעות בטכנולוגיה החדשה וה"לוהטת" של CD-ROM ובעצם עטפו קטעי פורנו מצולמים בממשק ו"עלילה" מצ'וקמקת. יקר להפיק, כמעט בלתי אפשרי לשווק ובסוף לא מספק חוויה טובה בהרבה מסרטי הפורנו המצולמים שכבר התבגרו ועברו לערכי הפקה גבוהים וצוותים מיומנים.

כשהגיע האינטרנט גם החומה השנייה נפלה. מפיקי משחקי הפורנו לא היו צריכים יותר הפצה דרך חנות או רשת אלא יכלו לפנות ישירות אל הקהל שלהם. הם עטו במהירות על המציאה, הפיקו שלל משחקי פלאש פורנוגרפיים לדפדפן ו… גילו שאין להם דרך לגבות כספים עבורם: סליקה היא החומה השלישית. 

עבור תוכניתן קטן, להתעסק עם סליקת כספים זו הייתה משימה כמעט בלתי אפשרית, במיוחד כשהוא מפיץ תכנים שהם פורנוגרפיים במוצהר, תוכן בעייתי מבחינת חברות כרטיסי אשראי. להרים אתר אינטרנט יעודי וגם לבנות מגנון גבייה וסליקה היו מחסום גבוה מדי עבור מפתחים קטנים. היו אתרים שהתמחו במשחקים פורנוגרפיים אונליין בתשלום אבל הפיראטיות הרסה אותם ומי נשנכס לוואקום שהשאירו היו נוכלים שהפיצו אנימציות לוהטות של תוכן כביכול מתוך המשחק אך מי ששילם וניסה לשחק במשחק גילה שהוא לא הרבה יותר מאוסף אנימציות מצ'וקמקות ומשחקי פלאש פרימיטיביים. 

טיפ מדור נוב: לעולם אל תלחצו על פרסומת למשחק סקס; המשחקים הטובים לא מפרסמים את עצמם בפרסומות באתרי סקס.

ואז הגיע פטראון (Patreon).

פטראון נוסדה במקור כדי להציע ליוצרים פלטפורמה שבה יוכלו לפרסם את מרכולתם ואנשים יוכלו לתמוך בהם כספית. אני לא יודע את המספרים אבל אני כן יודע שמהר מאוד יצרני התוכן הפורנוגרפי גילו את הפוטנציאל שלה מהר מאוד ואני מנחש שכיום אחוז ניכר מהכנסותיה של החברה מגיע מתכנים פורנוגרפיים. כיום יש עשרות יוצרי פורנו מוכשרים שמתפרנסים יפה מאוד מפורנוגרפיה מעשה ידיהם, בעיקר איורים ו… משחקי וידאו פורנוגרפיים. 

העסקה היא פשוטה בדרך כלל. ישנן דרגות (Tier) של תומכים ביוצר, בדרך כלל החל מדולר אחד. ככל שהתומך הוא בדרגה גבוהה (ויקרה) יותר, הוא מקבל יותר הטבות: גרסאות חדשות יותר מוקדם יותר, היכולת להשתתף בהצבעות על התכנים וכו'. חשוב לציין שגם התומכים בדרגות הנמוכות ביותר זכאים לתכנים ובמקרה של המשחקים הם בדרך כלל יקבלו את המשחק בגרסתו הלפני אחרונה (ולמען האמת, בדרך כלל יציבה ונקייה מ"באגים"). היוצר מקבל את הכסף ישר מפטראון מבלי להתעסק עם חברות כרטיסי האשראי, פטראון לוקחת עמלה מסוימת וכולם (כמעט) מרוצים. 

למה כמעט? כי גם פטראון לא מושלמת. כנראה בלחץ של חברות כרטיסי האשראי או דירקטוריון החברה, פטראון התחילה בשנת 2018 לצנזר את התכנים הפורנוגרפיים שיוצריה מציעים: אין קטינים (וירטואליים), אין אלימות מינית, אין בעלי חיים ואין גילוי עריות. הנקודה האחרונה היא משעשעת במיוחד בגלל הדרכים שבהן מפיקי המשחקים עוקפים אותה (למה לעקוף? כי מתברר שמשחק שבו גבר צעיר מזיין (גם) את אמו הלוהטת מביאים הרבה תומכים). 

אז איך עוקפים את האיסור?

  1. השיטה הפרימטיבית ביותר היא להניח לשחקן לבחור שם לדמויות. מספיק שתבחר לקרוא לאישה המבוגרת-אך-לוהטת אשר גרה אתך בבית בשם Mom והופ! רוב הדיאלוגים הופכים לגילוי עריות בקלות. 
  2. הדרך השנייה שראיתי היא משחקים בהם אתה גם בוחר את שם הדמויות וגם את "מערכת היחסים עם הדמות". במשחקים כאלה דמות האם/אחות/דודה מפיעה כבעלת הבית/דיירת/ספרנית אבל המשחק מציע לך בתמימות לשנות את מערכת היחסים שלך איתה. ואז משפטים כמו: "לא, ג'ואי, אנחנו לא יכולים לעשות את זה, אני בעלת הבית שלך." הופכים ל"לא, ג'ואי, אנחנו לא יכולים לעשות את זה, אני אמא שלך.". בינגו.
  3. הדרך השלישית והמתוחכמת מכולן היא טלאי (Patch) מסתורי שלא קשור בכלל למפיק המשחק  (קריצה קריצה) ומגיע לאינטרנט בדרך קסם (קריצה קריצה) כמה שעות אחרי שחרור של גרסה חדשה למשחק. מתקינים את הטלאי והופ! "בעלת הבית" חוזרת להיות אמו של הגיבור, ה"שכנה" חוזרת להיות אחותו והספרנית חוזרת להיות אחותה של האם אותה יוכל הגיבור לשגול בשמחה ובששון אם התקיימו לכך התנאים.

וכאן אנחנו מגיעים לנקודה הבאה, מהות המשחק. ברוב משחקי הפורנו המטרה היא פשוטה: לזיין הרבה בחורות. בדרך כלל יש עלילה ראשית ותת עלילות עם כל בחורה כאשר ככל שהשחקן מתקדם בעלילה דמותו על המסך "רשאית" לעשות דברים יותר נועזים עם הדמויות האחרות: מנשיקות ומסאז'ים ועד מין אוראלי ובסוף הפרס לשחקן החרמן: חדירה וכיבוש (הידד!). 

בדומה לסיפורי סקס, יש אלמנט של מתח מיני הנוצר כל עוד השחקן רואה את ההתקדמות הדמות שלו לעבר בחורה וירטואלית והמתח הזה מגביר את הסיפוק מה"כיבוש" בסופו של דבר. במשחק המצוין Summertime Saga (סקירה בקרוב) הגיבור הוא נער צעיר (כמו ב90% מהמשחקים, אגב) אשר אביו נהרג על ידי המאפיה והוא עצמו שקע בטראומה וכאשר המשחק מתחיל הוא מתעורר בבית "בעלת הבית" שלו (אשר עד האיסור של פטראון הייתה אמו האוהבת…) והוא אמור לגלות מי רצח את אביו ולשפר את ציוניו שניזוקו בתקופה בה היה בטראומה. כדי לשפר את ציוניו הוא יצטרך לדפוק את המורה לצרפתית, המורה למוזיקה (החביבה עלי), המורה לציור והמורה המוזרה למדעים. זה לא יהיה פשוט כי לכל אחת מהן יש תת עלילה משל עצמה והשחקן יצטרך לסייע לה לפתור את בעיותיה לפני שהיא תבקש ממנו לבוא אליה לחדרה אחרי הלימודים (ולזיין לה את הצורה כמובן).

איורים הם חלק בלתי נפרד ממשחקי סקס ומעשה מהווים את הפרס אליו חותר השחקן. אלו מתחלקים לשתי קבוצות עיקריות: איורים מצוירים ביד ואיורים תלת מימדיים כדוגמת אלו שאני מפרסם בסיפורים שלי. לאיורים ידניים יש יתרון ביחודיות שלהם על פני איורי תלת מימד מכיוון שכל אומן מצייר את הדמויות בדרכו שלו אבל לא לכל יוצר משחקי פורנו יש יכולות אומנותיות גבוהות ורבים פונים לתוכנות תלת מימד. הטובים שבהם יכולים להשיג תוצאות מרהיבות.

משחקי פורנו

בניגוד למשחקי וידאו רגילים בהם השחקן מוכן להתמודד עם אתגרים ולנעוץ שיניים בבעיה קשה, במשחקי סקס השחקן פחות פנוי לפתור חידות סבוכות: קשה לחשוב עם יד אחת. המשחקים הטובים והאיכותיים מציעים כלים שונים להדרכת השחקן שלא ילך לאיבוד החל מאתר נלווה בו מפורטים כל הצעדים אותם צריך לנקוט כדי לכבוש כל בחורה במשחק וכלה בכלים משולבים במשחק עצמו המציעים רמזים עבים מאוד איך להתקדם. כך מי שרוצה להתמודד עם החידות יכול לעשות כן ומי שלא יכול פשוט לעקוב אחרי דרך הלבנים הצהובות עד הכּוּס הלוהט של הגיבורה הפתיינית.

במשחקים רבים מופיעים גם מיני-משחקים (mini games) שנועדו לשעשע ואולי גם להאריך מעט את זמן המשחק. ב Summertime Saga כדי להרוויח כסף הגיבור יכול לחלק פיצות ועבור כל פיצה שחילק בלי לטעות הוא מקבל מבעל הפיצריה סכום כסף (ספוילר: אחר כך הוא גם יזיין את אשתו של בעל הפיצריה.)

כסף הוא עוד מנגנון שמופיע במשחקים מסוימים: כדי לקדם את העלילה הגיבור צריך לרכוש פריט מסוים, כדי לרכוש אותו הוא צריך להרוויח כסף וכדי להרוויח כסף עליו לנצח במיני גיימז. במשחק Zombie's Retreat המיני גיימז מתבטאים בצורך של הגיבור להרוג זומבים על מנת להגן על "בעלת הבית שלו" מפני המוני זומבים שמתרוצצים סביב הבית.

דרך נוספת שבה מקלים המפתחים על השחקים היא צ'יטים (Cheats, רמאויות) מובנות. מבחינה היסטורית צ'יטים נועדו להקל על מפתחי המשחקים לבדוק אותם על ידי הענקת תכונות חזקות לגיבור שיאפשרו לו לשרוד תנאים קשים (על ידי מתן אינסוף חיים, אינסוף תחמושת וכו') ולא לבזבז זמן בדיקות יקר בלמוּת והם היו אמורים להימחק לפני פרסום המשחק. עם השנים הבינו המפתחים שהשחקנים דווקא אוהבים לרמות לפעמים והשאירו אותם במשחקים לטובת השחקנים שנהנים לרמות מדי פעם. משחקי פורנו כוללים צ'יטים מאותה סיבה שקיימים המדריכים המובנים: לשחקן שמשחק משחק פורנו אין הרבה סבלנות לאגור כסף, תחמושת או משאבים אחרים במשחק. באופן אישי, אגב, אני נמנע מצ'יטים במשחקי סקס כי אני מאמין שהם לא בדוקים היטב ועלולים לתקוע את השחקן ולבזבז בסופו של דבר את זמן המשחק.

הנקודה האחרונה שאתייחס אליה היא הפֶטיש. פטראון אמנם אסרו על גילוי עריות אבל הסברתי שהמפתחים מצאו דרכים יצירתיות להתגבר על האיסור. ב Summertime Saga ניתן "לעבר" כל בחורה כמעט, אחרי כמה ימי משחק בטנה תתעגל והיא גם תלד תינוק/ת. במשחקים אחרים מופיעים אלמנטים של מין בכפיה, אונס, שליטה מוחית ושאר תופינים. כפי שהסברתי במאמר הזה, פטיש לגמרי יכול להעיף את השחקן ולגרום לו להשקיע גם במשחקים פחות איכותיים ובלבד שהם פונים אל הפטיש שלו. באחת הסקירות שלי אתייחס למשחק שנע בין בינוני לגרוע בכל המדדים אבל בכל זאת שיחקתי בו עד תומו כי הוא מאפשר לשחקן להיות מניאק לגמרי ולהשתין כמעט על כל החוקים של פטראון ובכך מצליח לספק חוויה מעניינת למרות שלל חסרונותיו.

איפה מוצאים משחקים? בעיקר בפטראון וב itch.io, עוד חברה שנוסדה כדי לספק למפתחי משחקים פלטפורמה חופשית כדי לשווק את המשחקים שלהם ומוצאת את עצמה מתבוססת בזיעה וזרע של מפתחי משחקי פורנו שעטו עליה כמוצאי שלל רב. צריך לשלם חשבונות. בשבועות הבאים אפרסם סקירות של משחקים שיעזרו לכם להחליט איפה תרצו להשקיע את הדולר שלכם בתבונה.

מזכיר לכם שאל האתר שלי מגיעים על ידי הקלדת "סיפורי סקס" בגוגל.

סקירות משחקים:
Summertime Saga
Zombie's Retreat
Take Over

Print Friendly, PDF & Email

18 thoughts on “משחקי פורנו – פתיחה”

  1. אני בעד הפורמט, אבל מה שמעצבן אותי זה שאנשים עושים את כל המאמץ עם המדיה החדשה הזו בשביל לעשות דברים די קלישאתיים ולעוסים. למה לא לאתגר את הג'אנר ולעשות משהו יותר מקורי ונועז? למה לא לחצות גבולות (ולא, step mom שצריכה עזרה עם החזיה זה לא חצית גבול)?

    1. אני מניח שיש לכך שתי תשובות:
      1. קצת כמו בפורנו מצולם, סט הכישורים שנדרש כדי להרים משחק פורנו ראוי יתכן שלא כולל בתוכו גם יצירתיות יתרה. כדי להרים משחק פורנו טוב אתה צריך להיות תוכניתן ואמן ואם הפרויקט גדל אז גם מנהל פרויקטים מחונן. לדרוש גם חשיבה יצירתית זה פשוט יכול להיות יותר מדי, ואני לא כותב את זה בציניות. קצת כמו בסרטי פורנו: הבאת בחורה יפה ובחור חתיך, ארגנת לוקיישן טוב, תאורה מקצועית, סאונד חד… עשית כבר 80% ואפילו 90% כדי לייצר סצנה טובה. עלילה נוגעת? זה גדול על רוב מפיקי הפורנו.
      2. זוכר מה שכתבתי פה על הפטיש? ככל שאתה נכנס עמוק יותר אתה גם מתחיל גם לאבד תומכים, ככל שאתה יותר ונילה אתה מרגיז פחות מהם. ב Summertime Saga המפתח החליט להכניס דמות טרנסג'נדרית אחרי שנתיים שבהן המשחק קיים וגם הצעד הזה מלווה באזהרות כלפי השחקן (כשחקן, רגע לפני שX מתפשטת אתה בוחר אם הדמות שלה תהיה בחורה או טרנס) כדי שחס וחלילה אף שחקן לא יעלב ויחשף לתכנים שפוגעים בו.

      זה היתרון הגדול של כותבי הפורנו החובבנים כמוני: אנחנו כותבים מה שבא לנו ומי שלא מתאים, שילך 🙂

      1. מעניין מאוד, תודה על התשובה.
        אגב, גם בתחום הכתיבה נראה לי שיש מגמה ללכת על שטאנצים מוכרים ולא לבחון גבולות. יכול להיות שזה נובע ממודלים שיווקיים (הבנתי ש PAYPAL ושות' לא עובדים עם אתרים שכוללים תכנים מסוימים) ויכול להיות שבגלל משהו אחר. לפעמים זה מגיע לסיטואציות מצחיקות שבהן הכותב מנסה לעקוף כל מיני מגבלות בצורה תחמנית וקצת מגושמת, כמו להפוך אמא ל step-mom, או להשאיר את הגיל של הדמויות עמום.

        (כבודו הוא כמובן אחד מהיוצאים מהכלל)

  2. אני אוהבת שאתה מביא לנו דברים חדשים ומעניינים ? גורם להמתנה לסיפורים להיות נסבלת (יחסית)
    אז א. מקווה לא להתמכר למשחקים
    ב. יש משחקים של צד נשי? (לא מכירה בכלל את התחום של המשחקים)
    ג. אני מקווה עבורך שיש קישורי affiliate לכל משחק ? (כל מי שיכנס ויקנה דרך הקישור שלך – תקבל עליו עמלה קטנה)

    1. א. אני מודה שמשחק פורנו טוב יכול להיות מעט ממכר. לגמרי יש את הקטע של "רק עוד את המשימה הזאת" ו"טוב, אני רק אקנה את הדבר הזה שיאפשר לי לעשות את ההוא" וכו'. למרבה המזל, משחקי פורנו הם קצרים בהרבה לעומת משחקי וידאו רגילים. במשחקי וידאו רגילים אני יכול לשחק מאות שעות, משחק פורנו שנמשך יותר מ20 שעות זה נדיר מאוד.
      ב. שאלה טובה אבל אני חושש שהתשובה היא "לא", או שאם יש עוד לא גיליתי אותם. בגלל מגבלות טכנולוגיות (בניגוד למה שכתוב לפעמים בעיתונות, הבינה המלאכותית לא עשתה שום קפיצה משמעותית לעבר הצלחה במבחן טיורינג) המשחקים הללו נוטים להיות שטחיים מאוד: הגיבור צריך למצוא בנות, לעמוד במשימות פשוטות ולזיין. זו תבנית שיכולה להתאים לפנטזיות גבריות אבל לדעתי פחות לפנטזיות נשיות, שנוטות להיות מורכבות יותר. אם הייתי כותב משחק שפונה לקהל נשי הוא כנראה היה נסוב סביב אישה שמפתה גבר (אחד) והדרך הארוכה שלה עד שהיא מצליחה בכך.
      ג. השוק לא עובד בשיטה של קישורי affiliate וזה בסדר: את רוב המשחקים שאסקור אהבתי ואשמח לראות אותם משגשגים גם בלי הסנטים הבודדים שאוכל להרוויח עליהם. בנוסף, מכיוון שלא אשתמש בקישורי affiliate הקוראים שלי ידעו שהביקורת שלי כנה.

    2. לא יודע לגבי 'צד נשי'
      אבל התחלתי עכשיו לשחק עם אשתי את The Headmaster.
      אנחנו עושים את הבחירות יחד, ונכנסים למצב רוח טוב ומהנה ממה שקורה במשחק ?

    1. שאלה טובה.

      אני כמובן לא יכול להבטיח שהמשחקים שאמליץ עליהם נקיים מוירוסים אבל יש לי סיבות טובות להאמין שהם בטוחים.
      1. האינטרנס של מפתח המשחק הוא שיתמכו בו (כלכלית) וישאירו את התמיכה מחודש לחודש ולכן הדבר האחרון שהוא רוצה זה שמועות על וירוסים שיהרגו את המשחק במהירות. מערכת היחסים של מפתחי המשחקי האלה עם הלקוחות שלהם היא אינטימית מאוד והם מעודדים משובים ויענו כמעט לכל פניה. זה לא האקר חסר פנים שפועל מאיזה חור במזרח אירופה ומנסה לעקוץ אותך ולברוח, זה בחור (או קבוצה) שעובדים על הבייבי שלהם ורוצים לבנות לעצמם קהל נאמן ועוקב.
      2. לדעתי כל המשחקים עליהם אמליץ מבוססים על הפלטפורמה Renpy שהיא פלטפורמה שנועדה ליצור משחקים (פשוטים) ולמפתחים אין גישה קלה להכנסת קוד זדוני כי הם מוגבלים במה שהם יכולים לעשות: בעיקר טקסט וגרפיקה. למה הדבר דומה? להפיכת מצגת פאואר פוינט לוירוס: זה אולי אפשרי אבל בטח שלא פשוט וכאמור: ממש ממש לא באינטרסים של המפתח.
      3. באופן אישי: לא אמליץ לכם על משחק שלא ניסיתי בעצמי אז כולנו באותה סירה 😉

  3. וואי דור מה התחלת פה.. שלושה ימים עכשיו לא עשיתי כלום חוץ מלשחק sister lust. עד שאזרתי כח ומחקתי אותו.
    משחק נפלא!
    אבל הזמן, אוי הזמן…
    מחכה לקרוא את הסקירות!

    1. הרגת אותי, רבי… אחרי מה שכתבת הסתקרנתי, הורדתי את המשחק ו…. הלך יום "עבודה" מהבית… משחק לא מושלם ומאוד לינארי אבל גם מאוד מהנה. אכתוב עליו סקירה בקרוב 🙂

  4. אני משחק משחקים כאלו בשנים האחרונות, ולדעתי חלק מהסיפורים שלך יהיו נפלאים עבור משחקים.
    מה שאני אוהב, זאת התפתחות מאוד איטית, טיזינג, ודמויות עגולות עם סיפור חכם.
    בחלק מהמשחקים יש הפרדה בין הכותב, למצייר, למתכנת. כאשר כל אחד עושה מה שהוא מוכשר לו, זה הרבה יותר טוב.
    יש אתרים שממש מרכזים כאלו משחקים, והרבה יותר נוחים וידידותיים מאלו שציינת. לאחרונה אני משתמש בזה:
    https://fap-nation.com
    מאוד שם לב לציונים שנותנים וגם להערות, אם כי לפעמים יש משחקים שאני אוהב, שנופלים בציון, כי בעיקר סיפור ללא אפשרויות בחירה, או כי איטיים מידי, או שהקינק שלהם לא פוגע בטעם של קהל רחב.
    מדהים העטשר הרב, ואיך שכל יום נוספים משחקים, ואחרים מקבלים שדרוגים. רוב המשחקים שם לא גמורים, אלא כל פעם נוספת גירסה עם יותר תוכן.
    מלא, מלא, מלא זבל, וגם פנינים של ממש.

    1. התלבטתי אם לאשר את התגובה הזאת או אולי לצנזר את השם של האתר אבל בסוף החלטתי לאשר אותה כפי שנכתבה. עם זאת חשוב לי להזכיר שמי שמוריד משחק ונהנה ממנו צריך למצוא את הפטראון של היוצר(ים) ולשלם. זה יכול להיות תשלום בדרגה נמוכה למספר מועט של חודשים אבל מדובר ביוצרים קטנים מאוד שאם לא ימצאו צידוק כלכלי לפתח משחקים הם יפסיקו לכתוב אותם.

      1. להבנתי חלק גדול מהיוצרים אף מעלים את המשחקים בעצמם לאתר. יצא לי לראות בתגובות גם מי שהציגו עצמם כיוצרי המשחקים. לרוב המשחקים יש גרסאות חינמיות, והיתרונות של התומכים הם חשיפה מוקדמת לגרסאות מתקדמות, קודים לתוספת תוכן, יותר שליטה על התוכן העתידי וכדומה.

  5. דורררררר
    איזה טיזר אתה!
    מפרסם שתכתוב ביקורות על משחקים, ועכשיו אנחנו מחכים במתח!

  6. כל הכבוד, דור, הרמת פה כפפה שהייתה זרוקה על הרצפה שנים.
    הו Leisure Suit Larry… איזו נוסטלגיה (בדגש על "LSL7: Love for Sail")
    המשחק אכן הציג רק סקס מרומז (כנראה בגלל הסיבות שהצגת בסקירה) אבל לטעמי זה היה סוד הקסם שלו.
    המשחק נתן לראש שלך לרוץ קדימה (בדומה לסיפור סקס) ושם כבר התרחש הקסם האמתי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *